Friday 28 October 2011

Indahnya kebahagiaan yang Engkau berikan~~~

Wahai diri..  
Kau temui setitis kebahagiaan dalam melihat, menghidu, menyentuh & merasa akan  segala ciptaanMu yang sememangnya tersedia untuk aku nikmati... sebagaimana aku bahagia dapat mendengar segala simfoni alam ciptaanMu. Aku temui selautan nikmat kesedihan untuk aku mampu menghargai sebuah senyuman & airmata... membara nikmat marah dalam menggapai ketenangan...nikmat malu dalam menjauhi laranganMu...Aku juga bahagia bila mampu membenci keranaMu... ku temui  seekor rama2 yang ingin bebas berterbangan ..seertinya aku yang hanya  mampu meyayangi, mengasihi dan mencintai keranaMu ya Rabb...Rupanya inilah denyut nadi kehidupan!....
Dan.... Kalau saja ada kemampuan mataku untuk melihat hujung perjalanan waktu kehidupan yang akan aku alami, kalau saja aku boleh mengintip dari celah tirai hikmah hidup yang akan dilalui, mungkin hati dan lidah  akan berkata, ”Terima kasih atas kesukaran dan ujian ini, wahai Yang Maha Sayang!....ya Hayyu ya qayumm..ya zaljalaliwal ikram~~
qasehislam~~~
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...