Sunday 8 May 2011

♥ ♥ ♥ Aku Masih Ingat..Tribbute buat Mama ♥ ♥ ♥

Ibu..
Aku masih ingat
dan akan terus aku ingat
sehingga akhir hayat..

Aku masih ingat..
Dari segumpal darah aku diciptakan
sekelumit kehangatan jiwamu
penuh suka cita akan hadirku
sembilan bulan kau mengandungku

ibu..Aku masih ingat
Dulu engkau banyak menderita
sepenuh jiwa berjuang hanya untukku
jerit tangis bagai nyanyian kebahagiaanmu
seolah tiada derita diwajahmu..

Aku masih ingat..
Segala kehidupan kau ajarku
Tasbihmu terlantun hanya untuk namaku
sujudmu kau curahkan atas kesejahteraanku

Ibu ....
Aku masih ingat..
Setiap darahmu mengalir dalam tubuhku..
setiap desah nafasku..
adalah asas wujudnya sketsa yang engkau lukiskan..
sesaat kau lahirkan aku..

aku masih ingat..
dulu engkau berbalut ketabahan
membesarkan aku mengenal kemanusiaan

aku masih ingat..
dulu engkau berlantaikan semangat
mengasuh aku menjadi insan beriman

aku masih ingat..
dulu engkau berdinding kegigihan
mendidik aku menjadi anak solehah

Ibu..
Aku masih ingat..
Kau rangkai kata-kata hingga menjadi sebuah ungkapan…
Kau buka hatimu hingga menjadi cerminan kata…
pemberi semangat, pembalut duka
memelihara aku dari segalanya
untuk menjadi manusia yang berguna..

aku masih ingat….
sehingga kini aku masih ingat….
tak kan mudah aku lupa
karena jasamu tak terbalas semuanya
karena tak terkenang sepenuhnya
di laut budimu..ternyata segalanya

ibu..aku masih ingat..
Walaupun sering dimarahimu
aku tidak pernah kecewa
Kata-katamu bak mutiara
Terselindung nasihat berguna
ku pasti semua itu untuk kebaikan diriku...
Mengajarku erti sebuah kehidupan
Siapalah aku tanpa dirimu…

ibu…aku masih ingat
Takkan mudah aku lupa
Untuk mengucapkan terima kasih
dan akan terus ingat melafazkannya
sehingga ke akhir hayat
aku masih ingat
segala yang murni itu…

Aku tak bisa berhadapan kasih mu
yang demikian lembut dan menyentuh..
Yang Bisa kulakukan hanyalah tunduk dalam hening
Menggemakan sebait Do’a didalam jiwa…

“Allahummaghfirli dzunubi waliwalidayya warhamhukama robbayani saghiraa”

:)♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥~~~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...