Saturday 21 May 2011

Cinta & Doa




Ya Allah Yang Maha Pemurah…
Terima Kasih Ya Allah kerna Engkau telah menciptakan dia  
dan mempertemukan aku dengannya.
Terima Kasih Ya Rahman untuk saat - saat indah 
yang dapat kami nikmati bersama.
Terima Kasih Ya Rahim untuk setiap pertemuan 
yang dapat kami lalui bersama.

Ya Allah Ya Tuhan ku...
Seandainya jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya…
Janganlah biarkan aku, melabuhkan hatiku dihatinya..
Kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan jauhkan dia dari relung hatiku…
Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam didada ini dengan kasih dari dan padaMU yang tulus, murni…


 Tetapi ..
Jika Engkau ciptakan dia untukku…
Ya Allah tolong satukan hati kami…
Bantulah aku untuk mencintai, 
mengerti dan menerima dia seutuhnya…
Berikan aku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan 
untuk memenangkan hatinya…
Agar dia juga mencintai, mengerti dan.. 
mahu menerimaku dengan segala kelebihan dan kekuranganku 
sebagaimana telah Engkau ciptakan…


Ya Allah...
Yakinkanlah dia...
bahawa aku sungguh - sungguh mencintai dan 
rela membagi suka dan duka ku dengannya….
Ajarkan aku untuk tetap setia dan sabar 
menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan….
Ya Allah, semoga Engkau mendengarkan dan memakbulkan permohonanku.
Amin Ya Rabb Al-Amin..
~~~~~~~~~ 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...